29 Ocak 2011 Cumartesi

Bilmek haddini bilmektir.

Kazanmak için tek şansı kaldıysa kaybetmeyi seçer.. Ya kaybetseydim düşüncesi ile yaşamaktansa kaybı yaşar, zaferi reddetmenin onuruyla avunur ama bilir, ne yapsa olmaz.. İnsan hiç bir zaman "olmaz". ihtimaller, korkular, avuntularla birlikte "insan"olur. "Olduğunu"sandığında da sanrılarla aslında yine insan olmuştur. Darwin, anlamlandırmayı uğraş edinmiş Miskeveyh'i okumakla yetindi, sonuç insanlaşmaktan tanrılaşmaya yönelmek, yani "Olmak!" Yine insan, kendi kendine yetebileceğini sandığında kayboldu.. kelimelerle oynamak zevkli ama artık bu yükü hafifletelim, anlamlandırmanın yolu anlamaktan geçiyor, anlamak hayal etmek gibi bir sınırlandırma çabası değil sınırları görme çabasıdır, haddini bilmektir.

2 yorum:

  1. http://www.ufizy.com/#OlVbEclPj4c/r/!/

    YanıtlaSil
  2. Ben son iki seçeneğe geldiğimde kazanacağıma emin olduğum için bırakıyorum. :))Kendimi kandırıyorum belki ama işaretlere çok önem veriyorum. Kısılmış ve sevgi ile bakan iki göz, benim zaten başarmış olduğumu bana gösteriyor.
    @MUTEZİL

    YanıtlaSil